ایده هایی برای دکوراسیون آشپزخانه - آشیان آرا

ایده هایی برای دکوراسیون آشپزخانه

آیا دوست دارید تا در فضا آشپزخانه آرامش خیال بیشتری داشته باشید؟ امروز نکاتی در مورد تزئین آسان و بدون دردسر آشپزخانه عنوان خواهیم کرد، تا شما این آرامش خیال را به دست آورید.

شما می توانید با انتخاب ایده های مدرن و ساده، دکوراسیون آشپزخانه را با ترکیب چند بخش طراحی نمایید. ما سعی داریم چیزهایی که چشم شما را به خود جذب می‌کند در این مقاله عنوان کرده و سپس به سراغ ایده هایی برویم که اجرای آن ها بهترین حس را برای شما به همراه می آورد.

مطمعن باشید در پایان متن به سطحی از علم طراحی دکوراسیون آشپزخانه خواهید رسید که می توانید با روش های بسیار ساده و پیش پا افتاده آشپزخانه خود را به بهترین نحو طراحی نمایید. ما چند ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه برای شما عنوان خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

 

انتخاب سه رنگ برای طراحی آشپزخانه

 

رنگ به عنوان یکی از سریع ترین و ارزان ترین راه ها، برای طراحی دکوراسیون استفاده می شود. پیشنهاد ما برای طراحی آشپزخانه، انتخاب یک پالت سه رنگ می باشد.

اولین رنگی که باید انتخاب شود، رنگ بخشی از آشپزخانه می باشد که ممکن است به صورت ثابت تا مدت ها باقی بماند. شما می توانید از این رنگ برای رنگ میز ناهارخوری و یا کابینت استفاده نمایید.

 

دومین انتخاب، رنگ دیوار اصلی آشپزخانه می باشد. این رنگ به عنوان زمینه دکوراسیون آشپزخانه مورد توجه می باشد و باید در انتخاب آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اما سومین رنگ، رنگی است که باید به صورت جسورانه و کاملاً غیر منتظره انتخاب شود. این نوع رنگ معمولاً رنگ لوازم جانبی مانند گلدان ها، سطل آشغال و یا وسایل آشپزی را شامل می شود. شما می توانید با انتخاب یک رنگ مشترک برای تمامی این وسایل، شکل ویژه ای به طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود بدهید.

مطمئناً این سوال برای شما پیش می آید که بهترین راه برای یافتن این سه رنگ چه می باشد؟ مطمئناً هیچ فردی جز خود شما نمی تواند انتخاب کننده این سه رنگ باشد. پس برای یافتن این سه رنگ پرسه بیخودی نزنید. کافی است رنگ های مختلف را در کنار هم قرار داده و زمانی که به جمع بندی نهایی رسیدید، آن ها را در آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید. ا

انتخاب نقطه کانونی در آشپزخانه

اما گام دوم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب نقطه کانونی است. شاید تا به حال نقطه کانونی آشپزخانه به گوش شما نخورده باشد. اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید همین الان به سراغ آشپزخانه خود بروید. اولین دیواری که نظر شما را به خود جلب کرد در نظر بگیرید! درست است، آن دیوار به عنوان نقطه کانونی در آشپزخانه به حساب می آید.

حال سوال پیش می آید که چگونه این نقطه کانونی را طراحی نماییم؟ جواب این سوال پیش ماست؛ سعی کنید نقطه کانونی را به صورت جسورانه ای طراحی نمایید. همانطور که در گام اول اشاره شد یک سری از رنگ ها باید به صورت جسورانه انتخاب شوند؛ بهترین گزینه برای استفاده از رنگ جسورانه که در گام ابتدایی عنوان شد، نقطه کانونی می باشد.

شما می ‌توانید به جای رنگ آمیزی نقطه کانونی، تصویری با تم هنری در آن نقطه درج نمایید و یا با استفاده از کاغذهای دیواری که دارای رنگ های جذاب می باشند، آن نقطه را طراحی نمایید.

*توجه داشته باشید که حداقل 90 درصد از افراد در تشخیص نقطه کانونی اشتباه عمل می کنند و دچار سر در گمی می شوند. لذا در این زمینه استفاده از متخصصین مربوط به این امر توصیه می گردد.

در هنگام طراحی نقطه کانونی خود، بی پروا عمل کنید؛ این نقطه فقط یک دیوار است.

آیا به قفسه بندی در دکوراسیون آشپزخانه فکر کرده اید؟

پس از آن که دکوراسیون آشپزخانه خود را با رنگ های دلخواه طراحی کردید و نقطه کانونی را انتخاب نمودید، وقت آن رسیده که به سراغ قفسه بندی بروید. گفتنی است این قفسه بندی ها، حتماً برای قرار دادن ظروف نمی باشد. مطمئنا در هر آشپزخانه ای کابینت به اندازه کافی با طرح ها و رنگ بندی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید با قفسه بندی کردن دیوارهای بدون کابینت، گلدان ها، تزیینی ها و یا کتاب ‌هایی که ممکن است در طول روز مورد مطالعه قرار دهید، در آن قفسه بگذارید. همچنین شما می توانید زیر این قفسه ها را با استفاده از ال ای دی های مختلف طرح بندی نمایید و یک جلوه ویژه به این قفسه ها بدهید.

ایده هایی که می تواند یک سنت شکنی در آشپزخانه ها به وجود آورد

کافی است فقط چند دقیقه به این مسئله فکر کنید که آشپزخانه تنها برای پخت و پز نمی باشد. آنگاه ذهنتان به دنبال ایده های نو خواهد رفت. لذا شما می توانید در طراحی دکوراسیون آشپز خانه، با اضافه کردن بخش هایی از شخصیت خود آن را طراحی نمایید. شما می ‌توانید یک سری از عکس هایی که دوست دارید را در محیط آشپزخانه قرار دهید.

ایده های مدرن دیگری برای دکوراسیون آشپزخانه به چشم می‌ خورد که از این ایده ها می‌ توان به قفسه هایی برای کتاب، استفاده از ویترین های ظروف زیبا و قیمتی، قاب های عتیقه، انواع آیینه ها و… اشاره کرد. هیچ قانون طراحی وجود ندارد که شما را از ایجاد یک گالری بر روی دیوار آشپزخانه منع نماید. *لازم به ذکر است که طراحان دکوراسیون داخلی، طرح هایی فراتر از حد انتظار به شما ارائه می دهند. برای نمونه یکی از این ایده های عجیب را در ادامه توضیح خواهیم داد.

اما به عنوان بخش پایانی یک ایده جالب را از ما بپذیرید. این ایده ایجاد یک تخته سیاه بر روی دیوار می باشد. شما می توانید به راحتی یکی از دیوارهای آشپزخانه خود را با استفاده از رنگ هایی که برای تخته سیاه استفاده می شود به صورت جسورانه و چشم نواز به یک بلک بٌرد تبدیل نمایید. پس از آنکه این ایده را اجرا نمودید، متوجه خواهید شد که این ایده چقدر کاربردی می باشد.

تمامی این ایده ها می توانند شما را به طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن و امروزی نزدیک نماید. اما این پایان کار نیست. *علم دکوراسیون داخلی آن چنان پیچیده است که اگر درست حرکت نکنید زمان و هزینه خود را به هدر داده اید. پس بهتر است تا با استفاده از مشاورین این طراحی ها را صورت دهید. مشاورین ما در این زمینه می توانند علاوه بر ارائه بهترین ایده ها هزینه شما را به بهترین طراحی تبدیل نمایند.

از یاد نبرید که محیط آشپزخانه می تواند یک محیط برای توقف های طولانی باشد.

مهرسرشت