ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

ایده هایی برای طراحی اتاق کودک

طراحی اتاق کودک یکی از شیرین ترین تجربه های زندگی والدین است. این طراحی می تواند تجربه ای سرگرم کننده و با ارزش باشد. اما اگر نقطه شروع را ندانید ممکن است کمی دچار سردرگمی شوید. ندانستن نقطه شروع باعث می شود تا فکر شما درگیر شده و گاهاً به بیراهه بروید. اگر قصد طراحی اتاق فرزندتان را دارید، با ما همراه باشید تا با طرح های مفیدی که در دکوراسیون اتاق کودک مورد استفاده می باشد آشنایی پیدا کرده و آن ها را برای اتاق کودک خود مورد استفاده قرار دهید. ما در این متن سعی داریم تا به صورت خلاصه به ایده های طراحی اتاق کودک بپردازیم و نکاتی از این دست را برای شما عنوان نماییم.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک

پس قبل از اینکه سبک طراحی را انتخاب نمایید، تمامی سبک ها را جستجو کرده و با مقایسه این سبک ها بهترین را انتخاب کنید.

منسوجات را قبل از رنگ انتخاب کنید

انتخاب رنگ در طراحی اتاق کودک یکی از مهم ترین بخش های طراحی می باشد. پیشنهاد ما این است که در اولین گام با انتخاب رنگ دست و پای خود را نبندید. مطمئناً در اتاق کودک باید یک سری از منسوجات و وسایل مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه شما در ابتدا رنگ را انتخاب کنید، مطمئناً برای خرید منسوجاتی مانند پرده، تخت، کمد و… دچار سردرگمی خواهید شد. در ابتدا بهتر است پرده مناسب یا تخت خواب کودک خود را انتخاب کرده و با توجه به رنگ منسوجات، رنگ اتاق خواب را مشخص نمایید.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک

در طراحی اتاق کودک از طراحی سقف غافل نشوید

توجه داشته باشید که نوزادان بیشتر اوقات به صورت خوابیده می باشند. لذا نقطه ‌ای که دید آن ها را بیشتر به خود جلب می کند، سقف اتاق می باشد. در نظر بگیرید که سقف اتاق کودک با استفاده از یک رنگ آرامش بخش و یا طرح‌ هایی مانند آسمان آبی با ستاره های کوچک طراحی شده باشد؛ مطمئناً این رنگ و طرحی که شما به سقف اتاق کودک می دهید در آرامش روحی کودک تاثیر گذار است. پس سعی کنید تا با انتخاب یک طرح مناسب سقف اتاق کودک خود را به بهترین نحو طراحی نمایید.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک

تاثیر روشنایی در طراحی اتاق کودک

استفاده از نورها مختلف در اتاق کودک می ‌تواند بسیار مهم باشد. در طراحی اتاق کودک خود هیچ گاه از روشنایی خشن استفاده نکنید. سعی کنید در طراحی اتاق کودک نور را در بخش هایی مانند کناره های سقف و یا روی دیوارها نصب کنید. همچنین رنگ نور اتاق کودک بهتر است رنگ هایی مانند نور سبز و یا آبی باشد تا آرامش خیال در طول شبانه روز برای کودک فراهم شود.
اگر قصد دارید نوری بر روی گهواره نوزاد قرار دهید، سعی کنید از کمرنگ ترین نور استفاده کنید تا کودکتان در زمان خواب اذیت نشود. این طراحی نور در زیبایی اتاق تاثیر بسیار فراوانی دارد. پس بهتر است بعد از اینکه رنگ اتاق را انتخاب کردید، سعی کنید نوع رنگ روشنایی اتاق را با این رنگ سِت نمایید.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک

وسایل را به صورت خلاقانه انتخاب کنید

در زمان انتخاب وسایل اتاق کودک، سعی کنید خلاقیت را با مدرنیته تلفیق کرده و وسایل مناسبی برای اتاق کودک خود انتخاب کنید. به طور مثال در انتخاب گهواره کودک به صورت جسورانه ای اقدام کرده و از شیوه های کلیشه ای قبلی دست بردارید. شما می توانید یک گهواره ساده با چرخ های رونده را انتخاب کنید تا در هر زمانی که خواستید جای گهواره را عوض کنید. همچنین می توانید در زمان انتخاب وسایل اتاق کودک خود از رنگ ها و الگوهای جسورانه استفاده کنید.
طراحی دکوراسیون اتاق کودک
کافی است کمی به عکس زیر توجه داشته باشید که تنوع رنگ در وسایل چگونه انتخاب شده است و چه تاثیری بر اتاق کودک داشته است. به شکل فرش وسط اتاق و پرده ها نگاه کنید که چگونه با یک دیگر ست شده اند و یا مبلمان و گهواره ای که برای کودک انتخاب شده چگونه این محیط را جذاب کرده است. پس در انتخاب وسایل بی پروا باشید؛ این اسباب و وسایل ماندگار نیستند و ممکن است بعد از چند سال تعویض شوند.
طراحی دکوراسیون اتاق کودک

یک هدیه خلاقانه

در پایان قصد داریم یک هدیه خلاقانه را به شما ارائه دهیم. اگر مشکلات مالی برای طراحی اتاق کودک خود ندارید، با طراحی یک فضای فانتزی، محیطی جذاب را به وجود آورید که مدت زمان قابل توجهی را در آن بگذراند.
از ایده ‌های خلاقانه ‌ای که می ‌توان در اتاق کودک به کار گرفت، می توان تبدیل اتاق به شکل یک آکواریوم دریایی را نام برد. همان طور که در دو عکس زیر می بینید، شما می توانید فضای یک جنگل با طراحی بی نظیری از حیوانات را برای کودک خود به وجود آورید. ممکن است این طراحی کمی برای شما هزینه بر باشد؛ اما مطمئن باشید که هزینه این طراحی، آرامش روحی و روانی کودک را در نوجوانی و جوانی تضمین می نماید.
طراحی دکوراسیون اتاق کودک

شما می توانید برای دریافت ایده های خلاقانه تر از مشاورین ما در این امر استفاده کرده و طرح ‌های بهتری را به کار ببرید.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک

مهرسرشت