دکوراسیون داخلی مدرن - آشیان آرا

دکوراسیون داخلی مدرن

مدرنیته جهان امروز ما را فرا گرفته است. دیدگاه ها و باورهای قدیمی در حال از بین رفتن می باشند. مدرنیته در تمام بخش ‌های نظام هستی ظهور پیدا کرده است. انسانی با گذشت از دوره قبل و رسیدن به دنیای مدرن به باورهای جدیدی رسیده است. مدرنیته در مکتب های مختلفی ظهور پیدا کرده است. یکی از مکتب هایی که مدرنیته در آن اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است، معماری و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، امروزه زندگی بسیاری از افراد را معطوف خود کرده است. بسیاری از افراد دوست دارند تا با بهره ‌گیری از فضای مدرن به طراحی دکوراسیون مدرن بپردازند. چنانچه به سبک هایی از معماری مدرن، چگونگی استفاده از رنگ ها، نور پردازی ها و فضاهایی که می‌ توان با مدرنیته آن ها را طراحی کرد علاقه مند می باشید، ما را تا پایان همراهی نمایید.

بررسی سبک مدرن

خوب است قبل از آشنایی با دکوراسیون داخلی مدرن ابتدا به سراغ مفهوم ‌کلمه مدرنیته برویم. مدرن واژه ای است که مفهومی گسترده دارد. گفتنی است، زمانی که مدرنیته به میان می ‌آید، یعنی شما با یک چیز جدید و نوظهور روبرو هستید. زمانی که از مدرنیته در دکوراسیون داخلی نام برده می ‌شود، یعنی شما با خانه ای روبرو خواهید شد که تمام چیزها در آن منظم هستند. این خانه با خطوط صاف و پالت های رنگی ساده طراحی شده اند. سادگی در بخش‌ های مختلف این خانه شما را به خود جذب می ‌کند.

تمام المان هایی که در این خانه می بینید سادگی را به برای شما تداعی می ‌کنند. تمام سطوح دارای شفافیت و براقی خاصی می باشند. زمانی که از دکوراسیون داخلی مدرن استفاده می ‌شود، سعی می گردد تا از فرم ‌های خاص و شکل های هندسه ای جسورانه ای استفاده شود. معمولاً از دکوراسیون داخلی مدرن در محیط های کوچک، مانند آپارتمان ها و منازلی که متراژ کمتری دارد استفاده می شود. معمولاً از سبک های کلاسیک در خانه های بزرگ و سلطنتی بیشتر استفاده می‌شود. معمولاً برای ساخت فضاهای مدرن در خانه ها سعی می کنند از متریال ساده و طبیعی استفاده نمایند. مصنوعی سازی در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن از اهمیت بسیار پایینی بهره مند می باشد.

 

جایگاه رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن

یکی از بخش ‌های مهم در دکوراسیون مدرن رنگ ها می باشد. در دکوراسیون مدرن رنگ ها بسیار گرم می باشند و با الهام از طبیعت استفاده می شوند. در بعضی از اوقات نیز از رنگ‌ های نسبتا غلیظ در بخش‌های مختلفی استفاده می شود. معمولاً رنگ چوب که تلفیقی از رنگ کرم و یا قهوه ای می باشد در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده شده است. گفتنی است در سبک مدرن رنگ‌ ها قوانین پیچیده ای ندارند. شما می توانید هر رنگی که با سلیقه شما یکسان بود را مورد استفاده قرار دهید.  سعی کنید تا با استفاده از متخصصان این امر، بهترین رنگ را برای بخش های مختلف خانه خود استفاده کنید.

جایگاه نور و نورپردازی در دکوراسیون داخلی مدرن

یکی دیگر از بخش ‌های مهم در طراحی دکوراسیون مدرن، نورپردازی می باشد. امروزه بسیاری از افراد سعی می ‌کنند تا با استفاده از طرح های خلاقانه، از بهترین نورپردازی ها در محیط خود استفاده نمایند. بهره ‌گیری از نورهای مخفی که به صورت غیرمستقیم طراحی می ‌شود، یکی از نمونه های نورپردازی در سبک مدرن می باشد. در نورپردازی دکوراسیون مدرن استفاده از لوسترهای بزرگ و پر زرق و برق به هیچ وجه جایگاهی ندارد. افرادی که در زمینه طراحی دکوراسیون فعالیت می کنند، می توانند بهترین نور های مخفی را در این نوع از دکوراسیون به شما ارائه دهند. نورها شکل و شمایلی متفاوت و عجیب را در محیط خانه به وجود می آورند. توجه داشته باشید در اصول طراحی دکوراسیون مدرن، هیچ نوری به صورت مستقیم به چشم نمی خورد. در این طراحی نور ها بیشتر سفید می باشند.

فضاهایی که در دکوراسیون داخلی مدرن طراحی می شوند

فضاهای مختلفی در دکوراسیون مدرن تحت تاثیر این طراحی قرار می گیرد. یکی از محیط ها، محیط پذیرایی می باشد. سالن پذیرایی به عنوان مهمترین بخش در یک خانه می باشد که می تواند جلوه ای زیبا یک خانه را به افراد نشان دهد. در این محیط شما می توانید با استفاده از رنگ های خنثی و قرار دادن اکسسوری هایی مانند انواع کاناپه های مدرن و امروزی و میز های غذاخوری، تلویزیون و دکوری هایی از این قبیل نسبت به طراحی آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید اکسسوری هایی که در این محیط استفاده می کنید باید با استفاده از اصول مدرنیته مورد استفاده قرار بگیرند.

آشپزخانه در این فضا تأثیر بسیار زیادی دارد. شما می توانید آشپزخانه خود را با سطوحی صیقل خورده و براق و با رنگ‌ هایی که عموماً کرم و یا سفید می باشند طراحی نمایید. اتاق خواب در دکوراسیون مدرن خانه تاثیر بسیار زیادی دارد. شما باید در این محیط از آباژورهای مدرن استفاده کنید. برای تزئین آن از مجسمه ها و یا نقاشی ها استفاده کنید. همچنین از یک قالیچه بسیار کوچک و مدرن بر روی زمین استفاده کنید.

سرویس بهداشتی نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. شما می توانید با قرار دادن کمد های مختلف و توالت های فرنگی، زیبایی خاصی به این محیط ارائه دهید.


جهت دریافت مشاوره با آشیان آرا تماس بگیرید
021-44030289