طراحی آشپزخانه مدرن - آشیان آرا

طراحی آشپزخانه مدرن

چشم ها به نقاط جذاب به سرعت جذب می شوند. جذابیتی که در طراحی مدرن وجود دارد چشم دزدک به حساب می آید. ویژگی های نهفته در طراحی مدرن به گونه ای می باشد که افراد به سمت آن جذب می شوند. برای یک فضای کاربردی مانند آشپزخانه سبک طراحی مدرن مناسب ترین طراحی می باشد. داشتن خط و خطوطی منظم، سطوح براق و ظاهری بدون پیچیدگی های مرسوم که در سبک کلاسیک وجود دارد، افراد را به سمت استفاده از این فضای مدرن جذب می کند. چندین راه برای نزدیک شدن به یک آشپزخانه با طراحی مدرن موجود می باشد‌. طراحی مدرن آشپزخانه قوانین ساده ای دارد. استفاده از این قوانین شما را مجبور به استفاده از درب های کابینت بدون قاب، استفاده از کف پوش هایی با رنگ روشن می تواند کلیدی ترین بخش در طراحی آشپزخانه مدرن باشد. آشپزخانه ها مدرن ویژگی های منحصر به فردی دارد که طراحان تسلط بیشتری بر آن دارند. در ادامه اطلاعاتی بیشتری را در این باره ارائه خواهیم داد.

 

کابینت ها در طراحی مدرن آشپزخانه

یکی از اصول مهم و کاربردی در طراحی آشپزخانه مدرن، توجه دقیق به کابینت ها می باشد. کابینت ها مهمترین فضا سازی را در آشپزخانه به وجود می‌ آورد. کابینتی که در آشپزخانه مدرن مورد استفاده می باشد سطحی صاف و بدون برجستگی دارد. تفاوت این نوع از کابینت با کابینت های کلاسیک در سطوح و برجستگی های آن است. در کابینت های مدرن دستگیره ها به صورت کم حجم و اغلب به صورت درونی ساخته می شوند. هیچ فریمی بر روی این کابینت ها قرار نمی گیرد. سطوح این کابینت ها همه صیقل خورده و ساده می باشند. رنگ های استفاده شده در این فضا ساده و خارج از هر گونه شلوغ های مرسوم در سبک کلاسیک می باشد. گاها این سادگی باعث می شود که افراد تصور کنند می توانند خودشان این کابینت ها را طراحی کنند. اما بهتر است که بدانید این طراحی حتی از طراحی کابینت های کلاسیک سخت تر می باشد. پشت طراحی این محیط علم نهفته است که اگر به آن تسلط نداشته باشید میزان زیاد از زمان و هزینه خود را از دست داده اید.

 

 

 

تزیینات در طراحی آشپزخانه مدرن

در آشپزخانه مدرن تزیینات آنچنان پیچیدگی خاصی ندارد. پیرو همان سادگی خاصی که در آشپزخانه های مدرن وجود دارد، تزیینات نیز به صورت ساده صورت می گیرد. در طراحی آشپزخانه مدرن روند به گونه ای پیش می رود که گویی هیچ ترفندی برای تزیین آشپزخانه در نظر گرفته نشده است. اما می‌ توان گفت که تزیین آشپزخانه مدرن، با استفاده از زیبایی های طبیعی و اولیه همراه شده است. این تزیین به سادگی رگه هایی طبیعی به کار رفته در چوب کابینت ها می باشد‌. دیگر تزیینات در طراحی آشپزخانه مدرن به همین سادگی صورت می‌ گیرد.

 

 

رعایت اصول بنیادی در آشپزخانه مدرن

شاید سوال پیش آید که اصول بنیادی در طراحی آشپزخانه مدرن چه می باشد. این اصول به گونه ای می باشد که قبل از طراحی یک آشپزخانه باید در نظر گرفته شود. این اصول از معماری یک خانه شروع می‌ شود. قرار گیری یک آشپزخانه در فضای خانه بسیار تاثیرگذار می باشد. سعی کنید قبل از جای نمایی محیط هایی مانند اتاق ها، فضای نشیمن، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه از طراحان داخلی استفاده کنید و آن ها را با معمار خود آشنا نمایید. در یک خانه مدرن جای نمایی بسیار مهم می باشد. پس از این جای نمایی سعی کنید در چگونگی معماری محیط آشپزخانه نیز از او مشورت بگیرید. معمولا در طراحی آشپزخانه مدرن از یک فضای تخت در یک گوشه از خانه استفاده می شود. سپس طراحی های لازم با استفاده از کابینت‌ ها و کف پوش ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 

نکات کلی در طراحی آشپزخانه مدرن

در طراحی آشپزخانه مدرن، توجه به هماهنگی بین عناصری که استفاده کرده اید بسیار مهم می باشد. سعی کنید روشنایی که برای آشپزخانه مدرن خود استفاده می‌ کنید به صورت کاربردی و در خدمت این آشپزخانه باشد. در آشپزخانه‌ ها خطوط مورد استفاده اغلب افقی و منظم می باشند. سادگی خاصی در طراحی این خطوط به چشم می‌ خورد.
اما نکته مهمی که در این طراحی وجود دارد استفاده از افراد خلاق می باشد. هر آنچه که ما در این متن از طراحی آشپزخانه مدرن صحبت کردیم، به سادگی آن اشاره شد؛ اما در پی این سادگی علمی نهفته است که باید آن را از عالمان و طراحان در این عرصه دریافت نمایید.


جهت دریافت مشاوره با آشیان آرا تماس بگیرید
021-44030289